Kezdőlap Interjú Ciklusokon át...

Ciklusokon átívelő innovációkat szeretne létrehozni az Istvánffy új igazgatója!

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Új igazgatója lett Szigetváron az Istvánffy Miklós Általános Iskolának. A 2021-ben az „Év pedagógusa díjat” elnyerő fiatal tanár, Kupusz Mátyás kapta meg a lehetőséget az intézmény vezetésére. Az új igazgató nagy lelkesedéssel és innovatív tervekkel vág bele a munkába, egyik fő célja, hogy a modern oktatással lépést tartva őrizze meg az iskola fő irányelveit.

Mi motivált az igazgatói posztra való jelentkezésben?

–Amikor megkezdtem a munkámat az iskolában olyan közösséget ismerhettem meg, ami motivált a hétköznapokban, itt éreztem azt, hogy a szakmám nem csak egy munka, hanem hivatás, felelősségvállalás a közösségért. Mindig is a legjobbat szerettem volna az intézménynek, a gyerekeknek, a pedagógusoknak és hogy ez egy olyan iskola lehessen, ahol jó diáknak, pedagógusnak lenni. Ez motivált abban, hogy nagyfokú innovációkat dolgozzak ki, amiért 2021-ben megkaptam az év pedagógusa elismerést.

Folytatod-e a pályát óraadóként, illetve edzőként?

–A tanóráim száma nagyon lecsökken, de a fizika oktatás továbbra is az én feladatom az intézményben. Továbbra is szakterületem marad a robotika, a drón és robotképzés, az a digitális kultúra, ami jellemezte az óráimat az megmarad. A tanórákon és azon kívül is tudom folytatni a diákok tehetséggondozását. A testnevelés órákat tanácsadóként, mentorként fogom nyomon követni, ugyanez igaz a birkózásra is. Talán úgy tudom a legtöbbet tenni a gyerekekért, hogy az iskolát vezetem, és onnan követem a tehetséggondozást, sokkal több gyerekért felelek, de ugyanaz a cél: a tehetséges diákokat képviselni, hiszen az ő eredményeiken keresztül mérhetőek a mi eredményeink is.

Mit jelent neked, hogy bizalmat kaptál erre a posztra?

–Az a támogatás, amit a pedagógusoktól, a szülőktől és a gyerekektől kaptam, folyton motivál és most is lendületben tart. Tágabb körben, az, hogy a város és a vezetők is bizalmat szavaztak nekem hatalmas elismerés ilyen fiatalon. Úgy érzem megérte dolgozni, megérte az a nagy munka, amit a gyerekekért végeztünk és nagyon jó érzés, hogy ez elismerést nyert. Jó, hogy egy egész közösség állt be mögém.

Hogyan fogadta a környezeted a kinevezést?

–A család az első, elsősorban családapa és férj vagyok, de rögtön ezt követi az iskola. Igyekszem megtalálni az egyensúlyt, hogy mindenhol helyt tudjak állni, és nagyon szerencsés vagyok, mert a családom támogat ebben. A tanárok nagyon örültek neki, segítőkészek, soha nem látott összetartás van az intézményen belül. A diákjaim szomorúak voltak, hogy nem vállalok több osztályt, de értik és érzik, hogy az iskola vezetésében sokkal többet tudok értük tenni és jobban tudom őket képviselni.

Mi az, ami szerinted egy jó vezetőt jellemez?

–A jó vezető, mindenekelőtt a szakmaiságával vívja ki a tiszteletet, de fontos, hogy emberileg is megfelelő legyen. Fontos, hogy jó döntéseket hozzon, hiszen ebben mérhetőek majd az eredmények, illetve, hogy olyan közösséget építsen, ahol mindenki megtalálja a biztonságot a megbecsülést és megkapja az elismerést, amit megérdemel.

Mik a közeli és a távoli céljaid igazgatóként?

–Az első és legfontosabb, hogy olyan szellemiséget hozzunk létre a közösségben, amiben azonos értékrend alatt nevelhetjük a gyerekeket. Ahol az innováció tradíció és ahol a gyerekek eredményesen tanulhatnak, versenyezhetnek, és a legfontosabb, hogy mindenki olyan középfokú intézménybe nyerhessen felvételt, amit önmagának reálisan kiválaszt. Szeretnék cikluson átívelő újabb innovációkat bevezetni, olyan jó gyakorlatokat, amik már a modern oktatást jellemzik. Szeretnék országosan elismert tehetségeket nevelni, egy olyan tantestületet, olyan iskolát létrehozni, ahol a jövő generációja méltóképpen nevelkedhet.