Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hét, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Utasszámlálást és igényfelmérést tart a MÁV április 20-tól június 15-ig nyolc vasúti mellékvonalon, mivel elég nagy a hiány dízel motorvonatokból. Azt vizsgálják, hogy melyik vonalat lehet bezárni. Ebbe körbe került be a Villány-Mohács szakasz is, ahol szeptembertől szűnhet meg a forgalom, hacsak nincs elég utas. Ha meg akarjuk menteni, akkor busz helyett utazzunk vonattal Mohácsra!

Tavaly augusztusban nyolc mellékvonalon állt le a közlekedés, most újabb nyolcat – köztük a Villány és Mohács közöttit – vizsgálja a MÁV, hogy érdemes-e megtartani. Erről az IHO közlekedési szakportál írt, amely szerint az utasforgalom-számlálás eredményétől függ majd, hogyan dönt a MÁV és az illetékes Építési és Közlekedési Minisztérium, amely a lapnak egyébként cáfolta, hogy újabb vonalbezárásokra készülnének.

Az egyik vasuti blog értesülése szerint a számlálók az alábbi kérdéseket fogják feltenni:

„A következő adatokat legyetek szívesek kérdezni, majd felvezetni a belsős rendszerbe: – Utazási viszonylat (volán + vasút) – Átszállások száma – Kedvezményre jogosultság, típusa – Ország/vármegye bérlete van-e, ha van, milyen – Milyen gyakran veszi igénybe a tömegközlekedést – Minőség, megbízhatóság az utas szerint – Milyen okból utazik”

A Villány-Mohács 24 kilométeres szakszon jelenleg nyolc vonatpár közlekedik 25 perces menetidővel.

A Pécs-Mohács menetidő vonattal 1 óra 37 perc, ez busszal mindössze 47 perc. A vonat előnye, hogy lehet rajta biciklit szállítani, amit sokan igénybe is vesznek, ugyanis Mohácsról remek bicikliút vezet a Duna gátján a vadregényes bédai erdőn át a horvát határig, és tovább Szerbián és Bulgárián keresztül a Fekete-tengerig. Itt halad az EuroVelo 6 bicikliút, ami Mohácson keresztül köti össze az Atlanti-óceánt a Fekete-tengerrel.