Visszatértek
Kezdőlap Közélet Nemcsak a diá...

Nemcsak a diákok, a tanárok is várták már a közös munkát a harkányi és a siklósi sulikban

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A harkányi Kitaibel Pál Általános Iskola és Zeneiskola és a siklósi Táncsics Mihály gimnázium tanulóinak többsége örömmel érkezett az iskolába és a pedagógusok szintén várták már a diákokat, még újdonságokkal is készültek a tanulóknak.

-A diákok többségéről elmondható, hogy hiányzott nekik a közösség. Tizenéves gyermekekről beszélünk, akiknek természetes léte az, hogy közösségben élik a mindennapjaikat, amire az elmúlt két hónapban nem vagy csak nagyon korlátozottan volt lehetőségük. Az is tapasztalható volt, hogy voltak, akik fáradtak voltak, hozzászoktak az otthoni kényelmesebb napirendhez és az átállás nehezebben ment nekik- – válaszolta megkeresésünkre Kiss József, a harkányi Kitaibel Pál Általános Iskola és Zeneiskola igazgatója.

A szülők által megírt, hiányzást igazoló kérvénnyel kevesen, a diákok mindössze két százaléka élt. A mulasztásokat az iskola igyekszik rugalmasan kezelni.

-A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy akiről azt látjuk, hogy részt vesz az oktatásban otthonról is – küldi a feladatokat, követi a napi munkát –, akkor azt természetesen elfogadjuk – fűzte hozzá az általános iskola vezetője.

A felsős tagozat jelenléti oktatásának újraindítása előtt az iskolában az alsósok oktatásának biztonságosabbá tételére is odafigyeltek.

-Amíg csak az alsó tagozat látogatta az iskolát, addig több osztályt megfeleztünk azért, hogy kevesebb gyermek legyen együtt egy osztályban vagy a folyosón. Így volt, hogy egy osztály két tanteremben foglalt helyet. A felsősök megérkezésével viszont mindenki visszakapta régi tantermét – jegyezte meg az iskola vezetője.

A tanulók mellett a pedagógusok is örömmel fogadták a jelenléti oktatást, mind az alsós, mind a felsős tagozat esetében.

-A kollégák is örültek, mert a digitális oktatás nem olyan hatékony, mint a jelenléti oktatás. Egyrészt mindenkinek új volt, szülőnek, gyermeknek, pedagógusnak. Másrészt pedig a tanítványaink jelentős részének nincs, illetve nem volt megfelelő eszköze arra, hogy naponta kövesse a tartalmakat, hogy eredményesen részt vegyen egy órán. Ennek következtében a pótlás és a felzárkóztatás lesz ennek a néhány hétnek a feladata. Azt is el kell mondani, hogy a csonka tanéveknek a hatékonysága nem hasonlítható össze a tényleges jelenléti oktatással” – emelte ki Kiss József igazgató.

A hétfői iskolakezdés előtt a szabályoknak előírt fertőtlenítést is elvégezték az iskolában, ahogy a hónapok óta bevezetett higiénikus szabályokat is betartják a mindennapokban.

Zökkenőmentesen tértek vissza a középiskolások is

Ugyancsak örömmel fogadták az iskola újrakezdését a siklósi Táncsics Mihály Gimnázium diákjai is. A középiskola tanulóinak itt is nagyon kis százaléka kérte az igazolt hiányzás elismerését.

-Az iskola mindent megtett azért, hogy azt az attitűdöt, ami a diákot az iskolához köti, mélyítse és a digitális oktatásból a gyerekeket visszahozza a közösségi életbe – válaszolta kérdésünkre Fischer Zsolt az intézmény vezetője.

Ahogy arról már egy korábbi cikkünkben is foglalkoztunk, a digitális oktatás ideje alatt is számos fejlesztés, illetve a tanulók kényelmét és kikapcsolódását segítő eszközbeszerzések történtek az intézményben. A jelenléti oktatás elindulásával most ezeket is birtokba vehették a diákok.

-Az iskolakezdésig ismét bővült a diákok kikapcsolódását segítő eszköztára a gimnáziumnak. A zsibongóban új pingpong asztalt állítottunk fel és egy asztalifoci sarkot is kialakítottunk. Ez mellett egy új Xbox szett is a gyerekek kikapcsolódását szolgálja, természetesen a higiénikus szabályok betartása mellett –  fűzte hozzá a gimnázium igazgatója.

 -Ezekkel a diákbarát kezdeményezésekkel tényleg azt szeretnénk elérni, hogy visszatérjen az élet az iskolába – jegyezte meg az intézményvezető.