Kezdőlap Baranya Ilyen szép le...

Ilyen szép lett a felújított szigetvári iskola

A Dél-Zselic Tinódi Lantos Sebestyén Általános Iskola székhely intézményként működik, négy intézmény tartozik hozzá. A több száz millió forintból megvalósult fejlesztésekkel a minap készültek el.

Az iskolában 16 tanulócsoportban 354 gyermekkel 28 pedagógus foglalkozik. Tantermek interaktív táblákkal vannak felszerelve; felsős tanulók szaktantermi rendszerben tanulnak. Magas a vidékről bejárók száma, az idei évben 67 ilyen gyermek jár.

Nagy Csaba, a térség fideszes parlamenti képviselője a közösségi oldalán közölte, a Dél-Zselic Általános Iskola székhelyintézményében, a szigetvári Tinódi Lantos Sebestyén Általános Iskolában, valamint további három tagintézmény, Nagydobsza, Somogyapáti és Szentlászló általános iskoláiban is befejeződtek azok az infrastrukturális fejlesztések, melyek a négy épületegyüttes régóta várt felújításait célozták meg. Az európai uniós finanszírozást a Bognár László által vezetett Szigetvári Tankerületi Központ önerővel is kiegészítette.

A műszaki rekonstrukciók tetőfelújítást, fűtéskorszerűsítést, energetikai-, gépészeti- és villamossági fejlesztéseket tartalmaztak. Tantermek, természettudományos laborok, közösségi terek, játszó- és sportudvarok tudtak megújulni, melyekhez az iskolákban korszerű oktatási, képességfejlesztő eszközbeszerzések is társultak.

A 115 éves szigetvári Tinódi Lantos Sebestyén Általános Iskola három épületszárnyát modernizálták. Az elavult tornaterem teljesen megújult, az életveszélyes tetőszerkezetet megerősítették, elemeit lecserélték. Új csarnokvilágítás és villamoshálózat került kiépítésre, a terem korszerű nyílászárókat kapott, illetve sportparketta burkolatot fektettek le. A csarnok különböző sporteszközökkel, míg az udvar játszótéri elemekkel gazdagodott. Elkészült a tornaterem melletti kosárlabda pálya aszfaltozása is.

– Az EFOP 4.1.7 hátránykompenzációt szolgáló infrastrukturális fejlesztést segítő pályázat megvalósulásával olyan fejlesztéseken ment keresztül intézményünk, melynek segítségével valóra válik a minőségi, korszerű, inkluzív oktatás-nevelés feltételeinek biztosítása – tájékoztatta a lapunkat az iskola igazgatója, Deichlerné Könyves Ildikó.

– A fejlesztés intézményünknek megújulást, hosszú távú biztonságot jelent, fenntartható környezetet tudunk biztosítani gyermekeink számára. Az infrastrukturális fejlesztéssel célunk volt, hogy jobbá, korszerűbbé tegyük külső- és belső környezetünket, igazodjunk környezetünk elvárásaihoz, hiszen a jelen kor elvárásainak megfelelő infrastrukturális feltételek, különösen a megfelelő számú, korszerűen felszerelt tantermek, szaktantermek, laborok, közösségi terek, a sportolási lehetőségek, elengedhetetlen feltételei a minőségi oktatásnak.

Kitért arra, hogy az intézmény egyértelmű célja, hogy a projekt megvalósulásával a tehetséggondozás és a hátránykompenzáció biztosításához, a tanulók neveléséhez, oktatásához, valamint fejlesztéséhez szükséges helyiségek, termek és speciális eszközök segítségével minőségi, korszerű és a feladatellátási hely tanulói létszámát tekintve hosszútávon fenntartható nevelési-oktatási környezetet tudjanak biztosítani.

Az iskola célja, hogy a pozitív emberi értékek (szeretet, egymás megbecsülése, tolerancia) megőrzése mellett, minden tanulót önmagához mérten próbálják fejleszteni, hogy képességeiket kibontakoztathassák. A személyiséget gazdagító gyermekközpontú nevelésre törekednek, hiszen az „egész ember nevelése” (Kodály Zoltán) a feladatuk – fogalmazott az igazgató.