Zajlik az előkészítés az M60-as Pécs–Szigetvár–Barcs szakaszán

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

2019 rekordév volt a közúti közlekedés fejlesztésében, ennyi pénzt – 566 milliárd forintot – még sosem fordított Magyarország ilyen célokra. Csak idén mintegy 200 kilométernyi gyorsforgalmi és főút átadása valósul meg. Az M60-ason is mozgolódnak Pécs–Szigetvár–Barcs között.

Előkészítő munkák zajlanak a Pécs–Szigetvár–Barcs közötti M60-as gyorsforgalmi úton; a beruházás első része várhatóan a Pécs-Szigetvár szakaszon zajlik majd, és azt követi a Szigetvár és Barcs közötti rész.

Nagy Csaba, térségünk országgyűlési képviselője a TémaBaranya.hu megkeresésére korábban üdvözölte az M60-as Pécs–Szigetvár–Barcs szakaszának építését. Úgy fogalmazott, az a megye nyugati felének egy meghatározó beruházása lesz, „hiába is próbálkoztak a 2010 előtti baloldali kormányok azt leállítani”.

Az elmúlt években kijelölték az M60-as új nyomvonalát, elkészült az út környezetvédelmi engedélye és a megvalósíthatósági tanulmány – minden eddiginél közelebb van a megvalósítás időpontja.

A kormány 2018-as ígérete szerint 2500 milliárd forintot költ a hazai úthálózat korszerűsítésére, 1390 milliárd forintot nemzeti forrásból, a többit különböző Európai uniós támogatásokból. Más időtávlatban az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) tájékoztatásai szerint a kormány az útprogram keretében 2024-ig – túlnyomórészt hazai forrásból – 3200 milliárd forintból bővítené az úthálózatot, amely mintegy 1000 kilométernyi új út megépítését teszi lehetővé.

A cél az, hogy minden megyei jogú várost bekapcsoljanak a négysávos úthálózatba, az ország bármely pontjáról el lehessen jutni legfeljebb fél órán belül egy gyorsforgalmi útra, továbbá, hogy az autópályák, autóutak elérjenek az országhatárokig.

TéBa – Fotó: Pixabay