Kezdőlap Baranya Készen vannak...

Készen vannak a mohácsi Duna-híd kiviteli tervei

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az M6 autópálya és az 51-es út közötti közúti kapcsolatot és egy modern Duna-hidat tervezett a Speciálterv Kft. amely elkészítette a kiviteli terveket, amiket el is fogadtak a hatóságok. Őri László, a Baranya vármegyei közgyűlés elnöke közölte, amint a szomszédban zajló háború és a brüsszeli szankciók okozta gazdasági nehézségek enyhülnek, indulhat a megvalósítás.

A térség parlamenti képviselője, Hargitai János elmondta, évtizedek óta beszédtéma ez a híd, a kiviteli tervek készek, ez feltétele minden kivitelezésnek, de még nem a kivitelezés. Megköszönte Pávkovics Gábornak, Mohács polgármesterének azt a sok előkészítő munkát,ami a tervezést megelőzte, és megalapozta.

A Magyar Építők.hu szerint aMohács és Újmohács településrész között a Duna felett átívelő híd és a hozzá csatlakozó M6-os autópálya, valamint az 51. számú főút közötti úthálózat terveit a Speciálterv Építőmérnöki Kft. a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából készítette. A teljesítésbe bevont jelentősebb alvállalkozók a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt.

A tervezett híd nemcsak Mohács számára biztosítaná a dunai átkelés lehetőségét, hanem az ország úthálózati fejlesztésében is jelentős előrelépés.

Továbbá a távlati célok között a déli, országos közúti gyorsforgalmi gyűrű bekapcsolódó elemeként is funkcionálhat, összekötve a sugár irányú gyorsforgalmi infrastruktúra elemeket, valamint a déli határ mentén elhelyezkedő városok (Pécs, Mohács, Baja, Szeged) ipari súlypontjait.

A beruházói kérésnek megfelelve a nyomvonalat a távlati 2×2 sávos kialakítás figyelembevételével tervezték meg. Az I. ütemben az útpálya alföldi oldali szakaszán az újmohácsi csomópontig 2×1 sávos, másodrendű főútként épül ki, biztosítva a távlati 2×2 sávra történő gyorsforgalmi úttá történő fejleszthetőség lehetőségét. Az újmohácsi csomóponttól az M6-os autópálya csomópontjáig a tervezett útpálya 2×2 forgalmi sávos kialakítással épülhet 20 méteres koronaszélességgel.

A tervezett Duna-hídon helyet kapott egy egyoldali, kétirányú kerékpárút a híd déli oldalán. A kerékpárút a helyi hivatásforgalmi kerékpározás, illetve a térség EuroVelo kerékpáros hálózat részévé válik.

A Duna-híd 3 darab azonos szerkezeti rendszerű, de különböző támaszközű, hálós elrendezésű, függesztőrudakkal tervezett acél ívhíd. Az ívhidakat kéttámaszú tartók sorozataként alakították ki.