Az elmúlt hetekben folyamatossá váltak a nagyobb ellenőrzések a megye útjain, kedden például 5-6 traffipaxról számoltak be olvasóink egy rövid szakaszon. Az ok prózai: valahogy meg kell állítani a balesetek számának emelkedését.
Néhány hét leforgása alatt Baranya útjain hatan haltak meg közlekedési balesetben, miközben minden hétre 30-40 baleset esik. Ismert, Szentlőrincen egy középkorú helyi férfi hunyt el, aki információink szerint kihajtott a 6-os útra és Bükkösd felől érkezve nem adott elsőbbséget a főútvonalon közlekedőnek.
Szintén a 6-oson történt január végén az a tragédia, amelyben hárman haltak meg: Szentlőrincnél egy autó áttért a szemközti sávba, és összeütközött egy szemből érkező kocsival. Az éjszakaik baleset során mindkét autó sofőrje, valamint az egyik autó utasa olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. A szemközti sávba áttérő sofőr pécsi volt, ketten pedig dinnyeberkiek voltak, jóbarátok, egyikük kisgyermekeket hagyott maga után félárván.
Pécsen a közelmúltban egy élelmiszeráruház közelében gázoltak el egy gyalogost, kedden pedig egy kukásautó ütött el egy idős nőt egy lakótelepi utcában.
A 6-oson úton már egy ideje meglehetősen eldurvult a közlekedési morál, Pécs és Szigetvár közötti alig harminc kilométeres szakaszon nem egyszer veszítik el türelmüket az autósok, fognak úgy előzgetésbe, hogy mások életét kockáztatják. A késő esti, éjszakai órákban pedig még vakmerőbb sofőrökkel lehet összefutni.
A rendőrség viszont nem ülhet ott minden autós kocsijában, és foghatja a kezét a sofőröknek, ezért nagyon más eszköz nem marad a kezében, mint a folyamatos, és szinte elrettentőnek ható rendőri készültség. Ezért is lehet azt tapasztalni, hogy drónokkal figyelik a közlekedőket, vagy pedig sorozatos mérésekkel igyekeznek meggátolni a gyorshajtást, átütni a közlekedők ingerküszöbét.
Szinte semmit nem lehet nyerni a száguldozással
Pécs és Szigetvár közötti távolság közúton 35 kilométer, ezt a sebességhatárok betartásával 37 perc alatt tudjuk megtenni a Google útvonaltervezője szerint. Ez kicsivel kevesebb, mint 60 kilométer/órás átlagsebesség, ha ezt elméletben feltornásszuk 90 kilométer/órás átlagsebességre, akkor 24 perc alatt tehetjük meg ezt a távolságot. Ami viszont gyakorlatilag már azt jelenti, hogy nem egyszer kell életveszélyesen száguldoznunk, de csak „laboratóriumi” körülmények között, az íróasztalnál lesz meg a gyorsabb eredményt.
A való életben így is mindössze 5-6 perc előnyre tehetünk szert, amit egy pohár kávé megivásával már el is veszíthetünk – ha egyáltalán még élve odaérünk.